Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P95a88v81e72l 86J61o70s86e89f 68A60b46e54r20l58e 4477953986576

Vzhledem k tomu, že pálila knihu ze svého vlastnictví, je to čistě její věc.

Naopak mi přijde podezřelé, ža ačkoliv Mein Kampf se zakazuje, Korán, který jasně koliduje se stejným paragrafem trestního zákona, je hájen - spíš tohle mi uniká ...

+1/0
24.2.2017 7:12

R81o67m34a87n 70K63a90š29p15a94r 1488196322982

Dobrý den.

Já jako člověk, který věří sobě a lidem v mém blízkém okolí mám názor, že kniha vydaná v současnosti je jen papír a pokud je kniha moje, tak si s ní můžu dělat co chci. DPH jsem z toho už zaplatil, tak škoda nikomu jinému už nevznikne. Jsou to jen papíry, které někdo vydal ve velkém nákladu, aby z toho měl zisk. Pokud spálím rozečtenou knihu sousedovi abych ho naštval, je to ..no asi jen přestupek. Pokud vypálím knihovnu-muzeum, kde jsou uloženy originály, či kopie nenahraditelné hodnoty, je to odporný zločin a musí být potrestán.

Korán pořád někdo vydává a určitě ne na vlastní náklady, ale minimálně za účelem zisku. Čili pro mě má Korán pro stejnou hodnotu, jako třeba kniha Cirkus Azbukistán vydaná někdy kolem roku 1980. To je také dobrá kniha...leda tak na podpal do kotle. A to je tak asi jediné, čím by mohly být tyto knihy aspoň jednou užitečné. Hezký den všem.

+2/0
24.2.2017 6:58

J33o64s77e29f 19P82o83t62r 6570931137829

Ještě jeden příspěvek.

Bible je plná násilí, válek, znásilnění, krve, lhaní, zbabělosti, zrady....Jenže, to byste si měli všichni uvědomit, Bible přece za to nemůže, zde je pouze popsán člověk takový jaký je. To přece nejsou vlastnosti knihy, ale vlastnosti člověka.

Je fakt, že tak je popisován člověk před, řekněme 3 000 lety, ale oč je lepší naše moderní, pokroková na vědeckém základě založená současnost?

Ve dvacátém, pokrokovém století zahynulo násilně na 100 miliónů lidí při instalaci marxismu-leninismu a 70 miliónů lidí při dobývání světa nacionálním socialismem. V současné době, v liberální a svobodné ČR se ročně zavraždí 25 000 nenarozených dětí.

+3/0
23.2.2017 21:54

K38r14y10š60t15o37f 30L17a50n64í38k 1649920125325

mate v tom zmatek. embryo není dite.

+2/0
24.2.2017 1:49

J69o51s81e93f 29P50o23t54r 6860921687759

Dovolím si přispět do diskuze na téma " knihy se nepálí", ale místo abych se zabýval současností, zamířím trochu do historie a to přímo k ikoně všech hořících knih, k páteru Koniášovi. Reálné informace o něm jsem získal z dětského vysílání ČT-D , když jsem se svými vnuky sledoval Šmouly, Procházky českou historií a Večerníček.

Páter Koniáš dělil knihy na tři kategorie . Katolické knihy, vhodné pro všechny a všechno, protestanské a protikatolické knihy, ty konfiskoval, ale pozor, ukládal je do knihoven a depozitářů, tak, aby byly k dispozici pro studium, a dále kramářské a pornografické knihy, které házel na hranici a pálil.

Ovšem jeden pořad na ČT pro děti je kapka v moři a tak český národ dál žije ve falešné virtuální realitě politruků reálného socialismu, jak páter Koniáš ničil českou literaturu .

Jaký to má vztah k dnešku?

Takový, že jsme se dobrovolně zřekli a vyhodili jsme ideály s kterými Evropa dobyla svět a teď sedíme a třeseme se hrůzou před novými dobyvateli , neschopni bez vlastních ideálů něco dělat. Jediná náplň života pro 90% mužů a 70% žen ( podle sexuologických výzkumů) je prožívání pornograficko-onanistické reality.

+1/0
23.2.2017 21:43

R88a73d97e14k 75J93a66h79o61d25a 3143442434803

Není tak pravda že jsme neschopni. Spíš je nám aktivně bráněno malou skupinou "vládců".

Co tím sledují je ale jiné téma.

0/0
24.2.2017 9:40

V11l90a81d10i49m64í25r 79P60o92k15o22r19a 9625879891544

Porovnáváte Bibli s Koránem a křižácké výpravy s terorismem. Evidentně vám uniká to podstatné.

1- Bible jen popisuje historické události především židovských dějin, nic víc ! Bible není slovo Boží. Zatímco Korán je soubor Alláhových přikázání a nařízení, která jsou pro muslimy stále platná a závazná.

2- Pokud křesťan spáchá zločin, tak je to hříšník a špatný křesťan. Když to ale udělá muslim na nemuslimovi, tak je to podle Koránu záslužný čin !

+5/0
23.2.2017 21:20

O72t21a 67K53i28n75c 6669338872986

Mám velmi podobný názor. Ode mne karma.

0/−1
23.2.2017 20:58

P45a51v17e36l 76V59o85p69á22l62k15a 2927293218724

Ano hodnotim tento konkretni clanek. A uznavam, ze jsem napsal slovo "blog" a ne slovo "clanek", nicmene myslim, ze z kontextu bylo zrejme, co myslim... ja se jen pozastavoval nad tim, ze v kontextu doby Vas stve nekdo, kdo spalil koran a ze to povazuji za liche moralizovani... proc jsem napsal vyse...

0/0
23.2.2017 20:57

M92i46r21o69s80l56a27v 73K34u59l70h31a22v56ý 5729162421

S titulkem se dá souhlasit, je to škoda; lepší je, je dát do sběru. Třeba z toho materiálu vznikne něco pozitivního.

Protože jsem sundán z hl. strany, mám na svém soukr. blogu článek, kde poukazuji na tabu kolem legitimity islámu v ČR, potažmo v Evropě. Neřešení může dohnat některé jedince až k zoufalým činům.

0/0
23.2.2017 19:58

M25i76r25o44s19l84a78v 45K59u75l27h77a90v67ý 5279482421

P.S.

Článek je také na PL.

0/0
23.2.2017 19:59

Š54t81ě30p22á27n 28K87o34p43ř11i27v87a 6649565645892

Omlouvam se za dublovany prispevek, ale ten prvni mi to vlozilo po cca 15 minutach... :(

0/0
23.2.2017 18:30
Foto

F97r60a13n43t57i58š37e35k 90K45š96í50r 2559566675

Pálit knihy není nic špatného, pokud ty knihy vlastníte. Špatné je, pokud chcete pálit knihy, které nejsou vaše.

+7/0
23.2.2017 18:28
Foto

M12i13l72o24š 28F33. 21P13e58c96h56a83r 3513771280705

Ano, Františku, máte máte i mé bezvýhradné (a asi bezvýznamné) plus. +R^

Jakkoli mě síříte svým „proti-jakéhokoli-státrním“ trolllingem, v tuto chvíli jste správně poměřil pálení svého majetku vs. likvidací osobního majetku.

Chápu, že považujete jakýkoli „stát“ za zlo, nicméně dokážete vy sám pochopit, že se svým postojem „nemáte šanci“? Co takhle dát ve volbách možnost skutečně pravicové straně? Jistěže nemůže dostát vašemu maximalistickému postoji, ale aspoň se snaží omezit státní pravomoce – nejste schopen ani kouska kompromisu?

0/0
23.2.2017 18:50
Foto

F21r70a22n11t68i66š45e97k 95K33š92í86r 2369826905

I když chápu vaše postoje, nakonec jsem je měl velkou část svého života stejné, je mě proti srsti hlasovat pro něco co by mělo ovlivňovat jiné lidi. Víte já mám obavu, že kdyby zvítězili třeba Svobodní, že by se jim mohlo povést ten kolaps, který se blíží zastavit a oddálit, aby pak zase zvítězil za nějaký čas socialismus a vše se opakovalo. Pro mé cíle jsou lepší ti kvantitativní uvolňovači co kazí měnu, co chtějí zdanit každý prd, rozdat, hlavně svejm, co nejvíc peněz a zmonopolizovat co se dá. K tomuto účelu možná využiji svého práva a budu volit ty nejblbější z nejblbějších.

Ale ještě nevím. ;-D

0/0
23.2.2017 20:02

Š82t86ě53p59á85n 61K82o50p70ř74i48v10a 6849595115522

Spálením výtisku knihy se dopouštím názoru, zatímco spálením knihy jako takové zločinu. Asi tolik, slecno.

+1/−1
23.2.2017 18:26

Š83t22ě26p35á39n 84K43o65p42ř45i37v25a 6319985285262

Jsem presvedcen, za pan Pechar popsal pomyleni slecny autorky nejlepe. Spalenim jednoho exemplare knihy se dopoustim nazoru, zatimco spalenim knihy jako takove zlocinu. Tam asi slecna trochu hapruje.

0/−1
23.2.2017 18:23
Foto

M32i24l65o10š 63F34. 68P84e59c86h71a40r 3933271440235

Děkuji. Autorku mám za intelektuálskou pozérku. Sám jsem v jejím věku předváděl pře(h)různé pózy, proto se jí neposmívám. Nejsem o nic lepší než ona. Jen už jsem starej dědek, který se nestydí přiznat si, že se párkrát v životě blamoval.

0/0
23.2.2017 18:34
Foto

M46a31g50d12a24l65e64n53a 11H19a92v53l25í55č34k48o74v30á 6834620449456

Za to vám děkuji. Ale za starého dědka, jak se označujete vy, bych vás tedy rozhodně já neoznačila. Ani bych si to nedovolila. ;-D Jen by mě zajímalo, jaký věk myslíte. Tuhle jsem se dozvěděla, že nemám právo se vyjadřovat, protože mi, dle fotky, ještě nebylo ani patnáct. ;-D

0/0
23.2.2017 18:37
Foto

M52i29l87o57š 50F79. 97P71e34c47h27a92r 3113841760775

„Když jsem se narodil, skončila 1. světová válka. A teď mi ukaž, co jsi v životě dokázal ty...“ – Tolik k mému postoji „argumentace věkem“ – je to ubohé.

Vám je podle miniaturní fotky tak maximálně 35 (ale klidně můžete být „dvacítka“) – jenže to neříká vůbec nic. Mně bude (pokud se toho dožiju) příští rok 50; no a co? Babička mým 15letým spolužákům z principu vykala a máma si zase s každým ráda potá. Obojí říká, že věk není argument.

Když jsem si pustil hubu na špacír a nazval vás nevyzrálou pozérkou, snad jsem to dostatečně zdůvodnil – jestliže nerozlišujete mezi demonstrativním spálením mého majetku a pálením lidí („nesmíte to číst“), pak vás při všem respektu k vaší osobě za pozérku či nevyzrálou osobu nedokážu nepovažovat.

0/0
23.2.2017 19:10
Foto

M23a18g58d10a55l61e24n74a 40H43a40v46l90í28č96k60o60v11á 6854970829356

Zastávám názor, že člověk je tak starý, na kolik se cítí. Vždy to není jen o věku.

+1/0
23.2.2017 20:13
Foto

M18i23l73o13š 47F68. 15P96e61c33h63a96r 3523691540855

S tím sice mohu souhloasit, nicméně jste se vyvlékla z reakce n má poslední slova:

jestliže nerozlišujete mezi demonstrativním spálením mého majetku a pálením lidí („nesmíte to číst“), pak vás při všem respektu k vaší osobě za pozérku či nevyzrálou osobu nedokážu nepovažovat

Máte k tomu něco?

0/0
23.2.2017 20:39
Foto

M44a95g66d73a81l19e45n66a 34H42a29v30l41í50č82k90o79v39á 6814500869816

Mýlíte sel. Z ničeho jsem se nevyvlékla. Není totiž mou povinností reagovat úplně na vše, co napíšete vy, nebo kdokoliv jiný..

A vše, co jsem chtěla sdělit, jsem už dávno napsala. Hlavně v článku.

0/0
23.2.2017 20:45

J58i75ř16í 35S45v77o23b37o31d53a 9895168253516

Takže jste se z toho vyvlékla :-)

0/0
23.2.2017 21:12
Foto

M11a25g61d35a13l37e45n23a 35H85a76v30l81í79č16k72o39v71á 6454570239186

Viz můj předposlední komentář v tomto vlákně. :-)

0/0
23.2.2017 21:54
Foto

M96i75l83o10š 87F20. 14P96e75c50h44a67r 3493771230305

Samozřejmě že nejste povinna reagovat, nicméně pokud jdete s kůží na trh v blogovém článku, je takový distanc od reakcí poněkud podivný.

0/0
24.2.2017 1:06

T25o82m54á22š 62P79í49c67l 3576403571257

Korán jsem četl. Pokud autorka nezná rozdíl mezi Koránem a Biblí, rád ji poučím. Předem předesílám, že nemám sebemenší důvod hájit křesťanství, které je neskutečně pitomé. Ale k věci. Korán je naprosto přímočarý návod na zabíjení a genocidu. Bible je hodně slabá kniha z žánru fantasy psaná ve třetí osobě. Pokud jde o pálení knih... Není kniha jako kniha. Návod na genocidu (Korán) dávám asi na stejnou úroveň jako denní rozkaz k upálení tolika a tolika lidí v Osvětimi. Myslím, že na to, jaké je Korán svinstvo, bylo jeho zprovození ze světa onou Slovenkou ještě příliš důstojné.

+10/0
23.2.2017 17:59
Foto

M80i59l43o78š 93F87. 17P64e58c29h37a57r 3123301870115

Svůj dosavadní spor s autorkou bych si dovolil shrnout – tak, jak jsem jí během diskuse porozuměl:

M. Havlíčková: „pálení čehokoli vytištěného je špatné. Kniha je posvátná“

M. F. Pechar: „Šikana za názory je zavrženíhodná. Názor nesmí být trestán.“

..

Trefil jsem to, nebo to vidíte jinak?

+1/0
23.2.2017 17:38

M79i47l21a66n 94S26t51e30h73l68í94k 7430949433411

"Nemilovat knihy znamená nemilovat moudrost."

Otázka je, zda by na tom Komenský trval, kdyby si mohl přečíst například Mein Kampf. :-)

+7/0
23.2.2017 17:14

J40i79ř56í 81S93v89o10b87o55d88a 9165658653626

Ano, s Komenským bezvýhradně souhlasím. Právě proto trvám na tom, že "Mein Kampf" není knihou, je to sprostý a odporný pamflet. Měli bychom jej znát, abychom ho dokázali rozpoznat a varovat před ním, ale pokud by mě někdo vyzval k jeho demonstrativnímu spálení, neváhal bych ani vteřinu.

+3/0
23.2.2017 17:23
Foto

M27i64l59o58š 61F66. 77P91e45c57h85a43r 3903581290295

Je škoda, že se Jana Amose nemůžeme zeptat, zda „milováním knih“ myslel lásku k moudrosti, či naopak lásku k potištěnému papíru. Nebo ne?

+3/0
23.2.2017 17:23

M22i30l62a85n 94S26t32e73h15l16í88k 7470339203151

Přesně. Mně prostě připadá, že spousta lidí (včetně autorky) se pokrytecky dojímá nad spálením jakékoliv knihy. Podobné reakce jsem zaznamenal i v blogu, kde autor líčil jak si zatopil Leninovými spisy. Přitom nešlo o nějakou akci novodobého Koniáše, ale o vyřešení ryze praktického nerudovského problému "Kam s ním?", protože pokud něco takové nechcete mít doma, není jiná volba, než sběrné suroviny, nebo kamna. Antikvariát zájem nemá. :-)

+3/0
23.2.2017 17:38
Foto

M19a85g63d20a51l40e83n46a 81H73a61v86l21í33č18k55o18v38á 6354690939456

Chyba. Autorka se nedojímá! Autorka se dopaluje. Nikoliv však ohněm, jako knihy.

+1/−1
23.2.2017 17:52

T12o76m31á47š 37P84í55c59l 3886543221467

Pokud jde o Mein Kampf, tak ten je oproti Koránu naprosto neškodné ňuňuňu čtení pro děti před spaním.

+2/0
23.2.2017 18:00
Foto

L79i34b15o94r 19V77y81k46o26u14p31i64l 9456625809977

Lidé se prostě nemučí. Nikdy! Lidé se prostě neznásilňují. Nikdy! Lidé se prostě nezabíjejí. Nikdy! A přece se to děje. Proč by nemohly být páleny knihy, je-li to ve snaze upozornit na porušování výše uvedených maxim.

+12/0
23.2.2017 17:04

J42i38ř93í 84S45v25o50b61o42d29a 9915568603356

Domnívám se, že v tom nemáte zcela jasno. Krátce jste uvedla některé příběhy z Bible, například příběh, "ve kterém chce otec zabít svého syna, aby Bohu dokázal svou víru". Je to příběh Abrahama a jeho syna Izáka. Tak především Abraham NECHTĚL svého syna zabít. Ten příběh se odehrává v době, kdy byly lidské oběti naprosto běžné a ten Abrahamův příběh má lidi z této praxe vyvést, nikoli ji potvrdit. Bůh v tomto příběhu doslova polopaticky vede Izraelity k tomu, že lidské oběti jsou nepřípustné a že Bůh považuje lidský život za posvátný. To je duch a princip tohoto příběhu. Další biblický příběh uvádíte těmito slovy: "muž si udělá dítě s jinou ženou, protože jeho stará je už moc stará". Tento příběh právě názorně ukazuje, jak závažnou chybu Abraham a jeho žena Sára udělali. Co se týče zvířecích obětí: viděla jste někdy nějaké současné Židy, jak pálí na oltáři kosti a tuk obětního zvířete jako "libou vůni pro Hospodina"? Těžko. Ale jak to, když je to v Bibli? Kdybyste dobře znala Bibli, tak byste chápala, že Hospodin postupně zvířecí oběť nahrazuje obětí slova (tedy modlitbou). Příběhy Bible měly Izraelity krok po kroku vymanit z destruktivních náboženských praktik okolních národů. Stejně tak nespočet krutých scén Starého zákona není potvrzením oprávněnosti zla, ale jeho odsouzením. Pokud někdo páchal zlo ve jménu Bible, včetně mnohých církví, tak ducha Bible přímo provokativně popřel. Upalování lidí, násilí a církevní války nebyly naplněním poselství evangelií, ale jejich provokativním popřením.

Princip Koránu je však zcela jiný. Stav islámské společnosti je přesným odrazem ducha islámu, je odrazem morálky Proroka Muhammada. Zatímco Kristus se i na kříži modlil za své katy, Muhammad pořádal hromadé popravy a proklínal i lidi, které nikdy neviděl. Korán je přímo provokativním opakem Bible. Korán je kromě jiného těžký antisemitský pamflet, který vyzývá k násilí i mimo vojenský kontext. Je srovnatelný s inspiračními zdroji nacismu.

Všechny knihy si nezaslouží úctu.

+12/0
23.2.2017 17:02
Foto

M23a72g41d97a85l37e31n12a 43H26a90v22l98í84č72k10o82v90á 6324730619556

Mám v tom naprosto jasno. Příběhy znám. Jak jste si jistě přečetl, předmětem článku nebylo srovnání Bible a Koránu, ani žádný výklad příběhů.

"Je srovnatelný s inspiračními zdroji nacismu." - LOL. Tak to už nemá cenu více komentovat. ;-D

+2/−4
23.2.2017 17:45

T26o28m61á44š 18P64í42c75l 3576883881657

Zřejmě vám chybí informace. Korán inspiroval Hitlera ke konečnému řešení židovské otázky. Inspiroval se jím i při budování totality, kdy je každý od kolébky sledován, špiclován a nucen žít ve strachu, aby se neukázalo, že tomu nacismu fandí jen málo. Fascinováni islámem byli i další nacističtí pohlaváři, zejména Himmler, který mnohé motivační prvky zahrnul do policejní a vojenské disciplíny.

+4/0
23.2.2017 18:03

J77i17ř90í 13S63v94o69b20o35d59a 9685538133516

Jestliže ty příběhy znáte, proč jste jejich smysl uvedla ve zcela opačném duchu, než byly napsány?

Já mohu své tvrzení, že Korán je srovnatelný s inspiračními zdroji nacismu dokázat konkrétními citacemi – a to buď přímo z Koránu, a nebo ze Sunny, která představuje sbírku dochovaných výroků a činů Proroka Muhammada. Mimochodem – bez Sunny se výklad Koránu prakticky neobejde. A pokud byste měla pochybnosti o antisemitském smyslu mnohých veršů Koránu, tak to nejlépe dokládá historická událost z Medíny:

Roku 627 nařídil Prorok Muhammad, aby byly shromážděni všichni muži židovského medínského kmene Bení Quarajzá (jiná transkripce Banu Kurajza), museli podél centrálního medínského náměstí vyhrabat obrovský příkop a pak jim všem byla useknuta hlava. Podle nejvýznamnějšího muslimského historika Ibn Ishaka bylo setnuto mezi sedmi sty až devíti sty osobami. Po této popravě, která probíhala celý den a poté za svitu pochodní celou noc, se muslimská obec a především sám Prorok "potěšili" s ženami popravených mužů. Snad si dokážete představit, co se skrývá pod tím pojmem "potěšení". Poté byly všechny pozůstalé ženy a děti prodány jako otroci, majetek této prastaré židovské komunity byl zabaven.

Nepřipomíná Vám to něco? Proč asi byli muslimští duchovní za druhé světové války Hitlerem tak nadšeni? Proč nejvýznamnější islámský duchovní – jeruzalémský muftí Amín al-Husajní měl kancelář přímo u Hitlera? A proč byl někoilika evropskými státy odsouzen k trestu smrti za zorganizování genocidy osmi set tisíc evropských Židů a Slovanů v koncentrácích na jihu Evropy?

+2/0
23.2.2017 18:12

J75i69ř29í 18S64v38o60b61o27d25a 9795348923236

Jo, a pokud Vám na tom připadá něco k smíchu, tak bych Vás rád upozornil, že k smíchu na tom opravdu není vůbec nic.

+1/0
23.2.2017 18:14
Foto

M47a11g50d43a32l19e29n94a 91H91a86v67l78í90č44k89o68v92á 6894150239656

Já bych vás ráda upozornila, že jsem se už jednou vyjádřila, jak to bylo myšleno. Pokud to nestačí napsat jednou, je to k smíchu.;-D

A pak bych vás ráda upozornila ještě na to, že o tom, co mi přijde k smíchu, rozhoduji já, nikoliv vy. :-) Tak pěkný večer.

0/−2
23.2.2017 18:35

J16i37ř79í 34S37v26o55b72o87d83a 9695768963876

Vyjádřila jste se přesně takto: "Mám v tom naprosto jasno. Příběhy znám. Jak jste si jistě přečetl, předmětem článku nebylo srovnání Bible a Koránu, ani žádný výklad příběhů."

Bohužel, jasno v tom nemáte. Abraham nechtěl obětovat svého syna, smyslem příběhu není vykonat lidskou oběť a význam příběhu je pozitivní a nikoli negativní.

Ve svém článku zcela názorně porovnáváte Bibli a Korán, a to tím způsobem, že se pokoušíte obě knihy relativizovat. Podle Vás by se "mělo měřit stejným metrem". Pokud to však skutečně důsledně uděláte, nutně zjistíte, že obě knihy mají naprosto rozdílného ducha a smysl. Ve svém článku navíc celé dva odstavce věnujete výhradně výčtu negativ, které jste našla buď v Bibli nebo v křesťanství. Srovnatelná kritika Koránu nebo islámu však ve Vašem textu ZCELA chybí. Jak si tedy představujete "měření stejným metrem"?

Ve svém článku v souvislosti s křesťanstvím zmiňujete "hrůzné činy" a uvádíte jejich výčet - "Svatou inkvizici, vraždění nevinných lidí, dětskou křížovou výpravu...". Problém je v tom, že násilí a zločiny páchané ve jménu křesťanství, jsou popřením principů křesťanství, ovšem násilí ve jménu islámu - to je zcela jiná kapitola. Muhammad byl válečník, vedl kořistnické a válečné výpravy, bral si všechny ženy, kterých se mu zachtělo, své nepřátele zajímal a požadoval výkupné nebo je popravoval. Korán je naplněn duchem tohoto muže a proto nepřekvapí, že Korán je přímo alegorií militarismu a násilí. Pokud se opravdu rozhodnete měřit stejným metrem a používat stejná kritická východiska, tak tento rozdíl prostě musíte rozpoznat.

V žádném případě neplatí Vaše teze, že "kniha za nic nemůže". Slovo má obrovskou sílu těžce zranit i uzdravovat. A knihy se skládají ze slov. Bible drží světový rekord jako inspirační zdroj největšího počtu uměleckých děl všech oborů na světě. Muhammad svou touhu vyvraždit Židy vložil do knihy, jejímuž duchu věří stamiliony lidí. Myslíte si, že to nemá význam?

+1/0
23.2.2017 21:11

J57o28s20e79f 42L56e73i37n26e76r 8697819697812

Knihy nepálím. Nikdy a žádné. Když mý přátelé a známý, pálili na Karlově mostě Hrabala, za to, že si nasypal popel na hlavu, byl jsem proti tomu.R^

+3/0
23.2.2017 17:02

O34n21d41r12a 17B33a44r43t15o52š 9833912771467

Souhlasím s tím že se knihy nepálí, já osobně čtu obě strany a pak si dělám svůj vlastní názor, četl jsem staré texty marxe a ty původní myšlenky nejsou špatné, ale v reálu naprosto nefungující, pak jsem četl Miesse, Hayjka a jejich texty mi dávají větší smysl jak Marxe. Čtu i hitlera z důvodu abych zjistil, zda někdo nemluvní stejně jako on atd. Nikdy nezapomenu na scénu z jednoho starého filmu, kdy nacisté pálili knihy a pak jim jeden člověk říká, "p.tomci jako vy by měli knihy číst a ne je pálit"

+2/0
23.2.2017 16:57
Foto

M28i98l83o18š 23F46. 12P20e74c79h34a80r 3193411100625

Dokážete ale, doufám, pochopit, že je rozdíl, když si koupím knihu a demonstrativně ji spálím a když jsem vládnoucí stranou a zakáži knihu číst. Autorka to očividně nerozlišuje, pro ni je tištěný text ne kritizovatelným bohem jen z toho titulu, že jej jiní lidé vytiskli písmenky na papíře.

0/0
23.2.2017 20:43

P56a66v44e85l 90V62o71p38á74l88k63a 2237833148374

Dobry den pani autorko, jeste jste v obrazove priloze sveho blogu do casti "vyjadreni nazoru dnes" zapomnela dat obrazek vypalene synagogy v Nemecku... Tam to uznal jako legitimni vec mistni soud... a nejak jsem nezaznamenal Vas blog na tema "Synagogy se nepali"... proc o tom pisu - z Vaseho blogu mam proste pocit, ze moralizujete, ale jen na jednu stranu nazoroveho spektra...

+3/0
23.2.2017 16:52
Foto

M57a64g95d89a97l77e84n72a 55H45a31v11l65í31č82k52o35v12á 6154880369346

Dobrý den. Nebojte, nezapomněla. Předmětem mého článku byl nesouhlas s pálením knih, nikoliv o synagogách.

Z mého blogu, který je o záhadných místech - o Božím kameni, o Pohoří na Šumavě, o Habří,... a o tradicích - o Dušičkách, o Sv. Valentýnu, o Dnu svatého Martina, vyplývá, že moralizuji? Skutečně? ;-D;-D8-o Tak to asi bude zřejmě jen váš pocit, jak zmiňujete. ;-D

0/0
23.2.2017 17:51

P43a60v37e45l 22V78o48p56á48l95k89a 2757953338534

Psal jsem o tomto konkretnim blogu. A proc mam pocit, ze moralizujete? To je proste - vsechny nase ciny jsou zasazeny do nejakeho kontextu, tedy i tento Vas blog... a psat blog na ochranu knih na priklade paleni koranu v dobe, kdy muslimove pali kde co - od lidi, pres kostely, synagogy, vlajky, knihy a kdovi co jeste, v dobe, kdy jede promuslimska masirka proste ve me Vas blog tento pocit vyvolal... a nic na tom nezmeni Vase odpoved s mnoha smajliky, kde mi v polovine textu podsouvate neco, o cem jsem nepsal...

0/0
23.2.2017 19:00
Foto

M44a19g64d78a80l70e39n54a 40H70a72v52l16í20č86k80o98v48á 6304390629396

Blog se podobá webové stránce. Na blogu jsou zveřejňovány články. Zřejmě tedy máte namysli tenhle článek, protože můj blog se týká cestování, záhadných míst a tradic. Je tu pak navíc pouze tento jediný článek, který se týká pálení knih a nesouvisí s ostatními články blogu. Můžete si to zkontrolovat.:-)

Tak když mě naštve, že hlupačka protestuje pálením knihy, dá celkem rozum, že o tom článek bude. Kdyby pálila Bibli, nebo jakoukoliv jinou knihu, naštve mě to stejně.

0/0
23.2.2017 20:22

P70a41v72e93l 16V87o82p14á75l55k86a 2297803668944

Sorry, svoji reakci jsem napsal jako samostatnou reakci na clanek...

0/0
23.2.2017 21:01



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.